Wykorzystanie sytuacji epidemiologicznej w marketingu ślubnym

Obecna sytuacja panująca w kraju i na świecie dla wszystkich z nas jest bardzo trudna. Wprowadziła ona do naszego życia wiele ograniczeń i zabrała wiele możliwości do swobodnego bytowania. Firmy, zakłady pracy oraz różne organizacje nie poddają się i chwytają przysłowiową ostatnią deskę ratunku.  Przebranżawiają się one na produkcję lub usługi, na które obecnie jest największe zapotrzebowanie lub przyjmują pewne strategie marketingowe. Jakie? Oczywiście takie, które kojarzą się z obecnym zagrożeniem epidemiologicznym.

W tym artykule posłużę się reklamą, która pojawiła się w kwietniu br. na facebookowym fanpage’u jubilera Savicki. Mimo tego, że była to forma Prima Aprilisowego żartu trzeba przyznać miała „ręce i nogi” i porywała za sobą.

Zacznijmy od tego, że już za niebawem dwa tygodnie rozpoczyna się sezon ślubny. Branża ślubna – tak samo, jak większość innych, dostała ,,porządnego kopa w cztery litery”. Śluby i wesela są odwoływane i przenoszone ,,na potęgę”. Co w tym momencie robi producent biżuterii (w tym ślubnej, do której zaliczają się pierścionki zaręczynowe i obrączki)? Tworzy poniekąd fałszywą reklamę nowej kolekcji zaręczynowej! Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby kolekcja nie posiadała nazwy Gloves z zaznaczeniem na słowo love, które się w niej znajduje. Co oznacza gloves? Rękawiczki! To właśnie one są jednym z symboli pandemii koronawirusa. Tylko dlaczego zakład jubilerski miałby zajmować się rękawiczkami? To zwykły chwyt marketingowy polegający na przedstawieniu rękawiczek ze złota z klejnotem na palcu, które miałyby zastąpić tradycyjny pierścionek zaręczynowy w dzisiejszych czasach. To absurdalne, bo kto produkowałby i kupował taki produkt? Koszty produkcji i kupna byłyby niesamowite, a poza tym, gdy choroba minie to kto będzie jeszcze nosił rękawiczki? Mimo tego, że reklama ta była żartem, to z pewnością przyciągnęła do siebie wielu ludzi swoją oryginalnością i pomysłowością.

Kto wie, może nawet zmotywowała jakiegoś Pana do podjęcia decyzji o zaręczynach?

Dodaj komentarz