Nie słodź mi proszę

Codziennie spożywamy rożne produkty w zależności od  sposobu naszego  życia. Niektórzy odżywiają się według jakiejś szczególnej diety, inni jedzą po prostu zdrowo, a jeszcze inni odżywiają się tym co im smakuje. Niezależnie od tego, w każdym z produktów, które spożywamy znajduje się cukier.

Dzienne jego zapotrzebowanie wynosi około 50 g na osobę, którą średnio przekraczamy nawet ponad dwukrotnie. Wysoki poziom cukru (inaczej Glikemia) wpływa negatywnie na nasz układ krążenia, mózg i działanie neuronów. Jego nadmiar powoduje zaś szybsze starzenie się, brak energii, koncentracji, problemy ze snem oraz rozdrażnienie, a to tylko efekty krótkofalowe. Na dłuższą metę może on zwiększyć ryzyko zawału serca, depresji oraz stanów lękowych.

Cukier z tego co widać, nie jest taki słodki jak się wydaje. Próbowano go ograniczyć podwyższaniem ceny, lecz to nigdy nie działa (patrz papierosy). Robiono nawet kampanię, która pokazuje jego skutki jak na paczkach od papierosów co podziałało, ale nie wystarczająco. Jedynym co możemy zrobić, aby żyć długo i szczęśliwie to samokontrola, dlatego następnym razem kiedy będziesz chciał zjeść coś na szybko może wybierz banana zamiast batona? Możesz zachęcić do tego innych i będziecie się wzajemnie wspierać. Jeśli już zainteresujesz się składem produktów, które spożywasz, pamiętaj, że oprócz diety trzeba jeszcze ćwiczyć dla zdrowego życia.

Powiązane posty

Dodaj komentarz